Polski - do opracowania. |
carmel
|
"Tęsknota do klasycyzmu w literaturze XX w.
Współczesny klasycyzm jako styl i jako światopogląd. Teksty: Cz. Miłosz, Ars poetica? Z. Herbert, Dlaczego klasycy, Do Marka Aurelego, Potęga smaku J. M. Rymkiewicz, Czym jest klasycyzm?(fragm.) Z. Kubiak, Brewiarz Europejczyka (fragm.) Cele do realizacji: – podejmuje próbę interpretacji czytanych wierszy współczesnych, – dostrzega w nich elementy klasycyzmu jako stylu w sztuce i jako postawy wobec siebie i świata, - *formułuje wnioski z obserwacji stylistycz- nych środków językowych zastosowanych przez Miłosza, – *wyjaśnia określenie ars poetica, wska- zując jego antyczne korzenie; czyni je kluczem do odczytania wiersza Miłosza, – odwołując się do utworów Herberta, wy- jaśnia, dlaczego autor ten jest uważany za poetę moralistę, – na podstawie czytanych wierszy określa, jakich wartości i postaw współcześni poeci szukają w antycznych (klasycznych) korze- niach naszej kultury, – wyjaśnia termin „awangarda” (przeciwsta- wiając ją sztuce klasycznej),– doskonali czytanie ze zrozumieniem eseju literackiego, - analizuje i interpretuje wiersze współczesne, – wyjaśnia swoimi słowami, że klasycyzm jest stylem, a zarazem systemem wartości, – *na podstawie czytanych wierszy wykazuje, że klasycyzm to ponadczasowy prąd arty- styczno-ideowy obecny w różnych epokach, – określa, na jakim systemie wartości opiera się kultura śródziemnomorska, i wskazuje zagrażające mu zjawiska. Renesansowi twórcy w Europie i ich dzieła. - malarstwo P. Bruegla, - dzieła Leonarda da Vinci, Michała Anioła, Rafaela, Donatella, Dürera i innych mistrzów renesansu, - znajomość biografii wymienionych wyżej twórców renesansu." Wszystko powinno być w podręczniku, jeśli nie ma, to p. Pilch coś przeoczyła. Czerwone wyróżnienie jest moje (!) i oznacza rzeczy, które lepiej zrobić pisemnie (przedstawię p. Pilch jutro sytuację i powiem, o które polecenia prosiłem, żebyście je zapisali). Analiza i interpretacja tylu utworów zajęłaby wieki - przeczytajcie po prostu te wiersze, zwróćcie uwagę ich budowę i sens (czyli o czym są - po prostu). Na temat ostatniego polecenia (systemu wartości) mogłaby powstać praca doktorska - nie rozpisujcie się jeśli nie chcecie. Naprawdę przepraszam, że wczoraj wam o tym nie powiedziałem ;< Myślałem, że to materiał na zastępstwa i zorientowałem się zbyt późno. |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Alex
|
Wczas Karol.
Ty lepiej pani Pilch wytłumacz jutro czemu połowa klasy tego nie ma, bo tak zapewne będzie. |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Polski - do opracowania. |
|
||
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.